Veckans Skiss - Vecka 37


Nu är det dags att presentera den sista nya medlemmen i vårt team.



Hej!

Mitt namn är Jennie, det är ett så kort namn så jag har aldrig riktigt fått ngt nick. Ibland blev jag kallad för LillaJ, det var på den tiden när jag inte bara var kort…

10kg och 10 år senare är jag fortfarande kvar i staden jag är född och uppvuxen i, Göteborg. Jag har förflyttat mig lite österut och bor nu i en 2:a i Olskroken med sambo och hund och drömmer om att en dag bo i hus med trädgård och egen tvättstuga (och ett pysselrum såklart!) så nära GBG plånboken tillåter.

Pysslat på ett eller annat sätt har jag nog alltid gjort. Jag har tyvärr inte fått den gåvan att med hjälp av penna få ner ngt på papper, så det har visat sig på annat sätt. Foto, grafiskt, tyg, garn och nu de senaste två åren med hjälp av scrappningen.

Min scrapstil varierar, kanske för att jag inte riktigt hittat rätt än. Just nu är det mycket färg, massor av dekorationer, linjer och former. Jag gillar LOs med massor av små små roliga detaljer.
Jag gillar att scrappa tokiga foton. Hellre en oskarp bild med minne och känsla än det perfekta porträttet. Det blir en del scrappat om det lilla monstret vi har här hemma, blandrasen Crimson, vardagsfunderingar och sambons syskonbarn. Snart kan jag scrappa mina egna bröllopsfoton och jag hoppas på att få pyssla ihop några mitt-första-år-album inom en ganska snar framtid Smile

När det inte pysslas blir det inte många knop. Det blir en del.. eller mycket film, ibland på bio med oftast på soffan (soffan är sjukt underskattad!) Sen har jag även ett lätt www-beroende och spenderar för mkt tid med MACen i knät.

..att det finns massor jag vill och borde göra är en annan femma, jag har inte tid att jobba, träna, vill gärna bli en tekniskt bättre fotograf, resa, träna med hunden, kolla mer live-musik, studera. Försöker iaf att fokusera på det jag tycker är viktigast i det långa loppet. Kompisrelationer, kärleken och familj.

Det är så spännande att få vara DT för Veckans Skiss och jag blev grymt stolt och peppad när jag fick uppdraget! Det ska bli så kul att se människor skapa efter skisser jag har gjort och jag hoppas verkligen att jag ska kunna inspirera er, för att inte tala om all härlig inspiration jag själv kommer att få!

Hälsa på hos mig: jenniejonasson.wordpress.com

Köss!





Så här har teamet tolkat Jennies fina skiss.

Kate/K8an:


LottaRos:


Charlotte:


SusanneH:


Anna/Annyt:


Marja/MissDearest:


Karin:


Hur tolkar du Jennies skiss?

Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag! Glöm inte att förminska din bild till max 500x500 pixlar.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Fia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0