Veckans skiss - vecka 24

Den här veckan har vi sötaste Lina Tannerfalk Wiberg som skissmakare.



Namn/nick: Lina Tannerfalk Wiberg/ ltannerfalk

Hemsida/blogg: http://www.ltannerfalk.se

Korta fakta om dig: Jag är en snart sommarledig pedagog som bor på Bästkusten tillsammans med man och två vildningar. Förutom scrapbooking så blir det hel del träning på min fritid. Jag har arbetat som lärare i 10 år och har under hela tiden även studerat. Just nu är det behörighet i matte för senare åren som gäller. Vad gäller scrapbooking så använder jag gärna glada färger, en stor favorit är orange. Min scrapstil är nog lite blandad, dock finns det inga större inslag av det romantiska/vintage-stilen. Jag älskar att kladda med färg men gör det på tok för sällan. Jag trivs bäst med att scrappa när det är det "tjoff tjoff" som gäller. Jag gillar inte att sitta med en layout i flera timmar och pilla utan det ska bara bli klart på direkt utan för mycket tankeverksamhet, då blir det som bäst! Det som dock ofta händer på vägen är att någon rivs sönder eller målas över, men då få man bara tänka om och lösa det.

Vad/vem inspirerar dig? Det finns nog en hel del scrappare som kan hålla med mig i att scrapshoppingen är en del av själva hobbyn, eller? Smile Att få hem nya papper och dekorationer inspirerar mig. Annars så brukar jag surfa runt på 2peas för att hitta inspiration.

Hur länge har du scrappat?
I ungefär 7 år. Jag kom i kontakt med scrapbooking året som jag väntade sonen 2003.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Förutom "måstet" skärmaskinen får jag nog lov att säga edge scraper.

När scrappar du som allra bäst?
Absolut på scrapträffar för då blir det inte bara "jag och papprena" utan jag får massa annat i tankarna och då går det mycket lättare att scrappa. Det ska inte vara några måsten med att scrappa utan för min del måste det vara kravlöst och kopplat till lust.

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Det blir en hel de kortmakeri annars så är det scrapträffar som gäller.


Så här fin är Linas layout:


Och så här ser Linas tolkning ut:


Och slutligen har vi teamets tolkningar!

Kate/K8an:


Sophia/Fialia:


Susanne H:


Linda:


Hur tolkar du Linas skiss? Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag! Glöm inte att förminska din bild till max 500x500 pixlar.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0