Säsongsstart - Veckans Skiss - vecka 33

Äntligen är det dags för oss på Veckans Skiss att dra igång igen. Och nu gör vi det med nya härliga krafter. De fem nya tjejerna har kommit igång fint i gänget och de närmaste veckorna kommer vi att presentera dem en och en med varsin skiss som vi i teamet tolkat.

Först ut är Lotta!



Namn/nick: Lotta/LottaRos

Hemsida/blogg: http://tvillingmamma.blogspot.com/

Jag heter Lotta och är (nästan) 37 år gammal. Jag brukar kortfattat presentera mig själv som tvillingmamma, pedagog, scrappare och hobbyfotograf - och ja, det är väl de största delarna i mitt liv! Ursprungligen kommer jag från Nordvästra Skåne, men bor sedan många år strax utanför Malmö. Jag scrappar framförallt om mina tvillingpojkar, men ibland blir det en LO om mig själv, pojkarnas pappa eller nån annan av mina nära och kära. Min scrapstil är ganska clean & simple, jag dekorerar ofta sparsamt och låter foto och papper vara i fokus.

Ofta blir jag inspirerad av ett foto, men det som inspirerar mig mest är nog skisser och olika utmaningar. Att titta på layouter och kort av andra scrappare är också väldigt inspirerande.Jag har scrappat sen våren 2006 och började faktiskt med kort och layouter på samma gång, för mig är det två lika roliga delar av denna härliga hobby!

Jag älskar mönstrade papper och kan inte låta bli att handla alla vackra papper jag ser, så mappvagnen här hemma är ständigt proppfull. Fluid chalk ser ni också på de flesta av mina alster, den lilla väskan med chalks står alltid mitt på scrapbordet - nära till hands!

Jag scrappar allra bäst under lite tidspress, med deadline till nån utmaning på nätet eller nån utmaning på scrapträff. Överhuvudtaget älskar jag att scrappa på olika sorters scrapträffar, man blir så inspirerad av kreativiteten som flödar runt omkring en! Hamnar jag i en scrapblock så letar jag oftast upp en skiss eller en utmaning på nätet så är jag igång igen! Eller så surfar jag runt på nätet i jakt på inspiration och börjar med en lift istället.

Nu ser jag fram emot att få vara med och skapa på Veckans Skiss, jag är stolt och glad över att få vara med och hoppas att jag kan inspirera er!


Lotta har ritat en helt ljuvlig skiss!



Så här har hon tolkat den:



Vi i teamet har också gått loss på hennes skiss:

Sophia/Fialia:


Jennie Simmat:


3 SusanneH:


Jennie Jonasson:


Kate/K8an:


Marja:


Karin:


Ann-Louise:


Anna:



Hur tolkar du skissen?

Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag! Glöm inte att förminska din bild till max 500x500 pixlar.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Fia♥

Kommentarer
Postat av: Karin

Härlig, inspirerande skiss!! Nu gäller det bara att hitta lite tid för skapande! Trevligt att ni är tillbaka efter sommaruppehållet.

Kram

2010-08-17 @ 21:36:55
URL: http://www.kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Charlotte

En vældig flot skitse, ja!

Og såååå flotte layouts i allesammen har lavet. :0)

Hyggeligt at læse lidt mere om dig Lotta.

Postat av: Vibeke

Utrolig flott skisse:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0