Veckans skiss - vecka 37

Hoppla hej så var det tisdag igen och den här tisdagen gästas vi av Sara som ritat en fin skiss till oss!



Namn/nick: Sara, men jag brukar kalla mig Siss eller Siss88 där jag använder något annat. Min blogg finns på http://sarasscrap.blogg.se

Korta fakta om dig: Gift egenföretagare som jobbar med det jag brinner för - just nu mycket släktforskning på uppdrag! Jag driver även Scrappiz.se sedan 2005. Jag har precis tagit upp en annan passion också, nämligen ringmärkning av fåglar, vilket innebär fjantigt tidiga mornar just nu! Vad gör man inte för att hålla sig frisk och må bra!

Vad/vem inspirerar dig? Scrapmässigt har jag en bloggrunda jag kikar runt på då och då. Just nu inspirerar de amerikanska varumärkesbloggarna som KI*Memories och Jillibean Soup mest (när man filtrerat bort alla utlottningar och annat trist), men det varierar med humör, inspirationsbehov och årstid! Jag fastnar ofta för detaljer och spännande färgkombinationer.

Hur länge har du scrappat? Min första sidan gjorde jag i februari 2004 och den handlade om min mammas syster som dog som barn. Innan jag började med vardagsscrap hade jag scrappat ett helt album om min mormor och morfars liv i heritage-stil. Jag är fortfarande nöjd med de flesta av dom sidorna, eftersom det låg mycket känsla och eftertanke bakom dessa sammanställningar. Första sidan (eller 3 som det egentligen är) har jag dock scrappat om så den blev mer ljus. Innan var den ganska dyster i dimmigt lila.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Cutterpeden! Jag skulle aldrig fortsatt scrappa om jag inte köpt denna underbara skärmaskin! Jag har ett intensivt hat-förhållande till skalpell, stållinjal eller "skärblad". Tacka vet jag rullkniv!

När scrappar du som allra bäst? När suget sätter in så mycket att jag bara måste resa mig och scrappa lite. Eller när jag har en deadline och bestämmer mig för att bara scrappa. Eller på träffar med goda vänner, där man sitter och myser i skaparenergin. Tyvärr har jag ingen bra rutin på scrap till vardags, utan mitt scrappande går alltid i vågor med total stiltje eller stimmande. Men jag har lärt mig att jag funkar så nu, så jag låter inte stiltjen stressa upp mig - jag vet att suget kommer tillbaka snart igen!

Hennes fina skiss ser ut så här:



Och hon har själv tolkat den så här:



Teamet gick verkligen igång på den här skissen och nästan alla har tolkat den! Hoppas att du också vill vara med.

Jennie:


Fia:


Lotta:


Linda:


Charlotte:


Ann-Louise:


Anna:


Susanne:



Hur tolkar du skissen?

Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag! Glöm inte att förminska din bild till max 500 pixlars bredd.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Fia ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0