Veckans skiss - vecka 4

Emmeli/A´laEmmeli har ritat en ljuvlig skiss till oss den här veckan!

Namn/nick: Emmeli / A’laEmmeli

Hemsida/blogg: http://emscreativeside.blogspot.com

Korta fakta om dig: Jag har påbörjat mitt 30e år och bor i ett gult hus på landet i Smålands skogar tillsammans med min dotter Antonia fem år och sambo Andreas. Arbetar med löner och personal till vardags och scrappar så fort jag kommer åt när jag är ledig.

Vad/vem inspirerar dig? Jag har flera favoritscrapbloggar som jag gärna besöker, nytagna foton är också en riktig inspirationskälla.

Hur länge har du scrappat? Lite drygt fem år nu, jag började när jag väntade min dotter då va tanken att jag bara skulle göra ett förstaårsalbum till henne men sen fortsatte jag och riktig fast och beroende som jag är nu blev jag nog för ett år sedan, innan dess va det lite mer sporadiskt.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Mönsterpapper, skärmaskin, alfastickers för att nämna några få…

När scrappar du som allra bäst? När jag har lugn och ro kring mig, oftast på kvällen när Antonia sover annars vill hon sitta i knäet på mig och hjälpa till, det är mysigt på sitt sätt men så mycket gjort får man inte. Very Happy

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Surfar runt på bloggar och Svensk Scrapbookings forum, hittar roliga skisser och utmaningar att komma igång med. Lifta några av mina favoritscrappare… sen är det full fart på mig igen efter att jag plockat i ordning lite bland scrapsakerna i min scraphörna.


Här har vi Emmelis fina skiss:

Och så Emmelis egen tolkning:



Teamet har också tolkat skissen:

Susanne:


Jennie:


Anna:


Lotta:


Marja:


Hur tolkar du Emmelis skiss? Om du scrappar efter den hoppas vi att du mailar in din tolkning, det är så kul att se!

Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag. OBS! Glöm inte att förminska din bild till max 500 pixlars bredd.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Linda

Kommentarer
Postat av: Emmeli

WOW vilka superläckra tolkningar av min skiss! Häftigt! Det är verkligen en kick att se så många duktiga scrappare tolka en skiss som jag gjort. :D. Kram Emmeli ♥

2011-01-25 @ 08:14:53
URL: http://emscreativeside.blogspot.com
Postat av: Anna

Underbart läckra layouter!



Vinterkramen Anna

2011-01-25 @ 08:44:09
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Malin Scheier

2011-01-25 @ 10:40:20
URL: http://scraptrion.blogspot.com
Postat av: Malin Scheier

Underbar skiss och kanon fina tolkningar!

2011-01-25 @ 10:41:48
URL: http://scraptrion.blogspot.com
Postat av: Anna/Annyt

Så kul att få läsa lite kommentarer från er!!!

Skissen är ju döööläcker så det var ingen match att få fram nåt här inte ;-)...tack för den Emmeli!!

2011-01-25 @ 12:41:37
Postat av: Mija

Jätteinspirerande skiss!Tack:)

2011-01-30 @ 11:09:18
URL: http://madebymija.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0