Veckans skiss - Vecka 17

Idag gästas vi av Petra Unné Karlsson!



Namn/nick: Jag heter Petra Unné Karlsson, petraunne på nätet.

Hemsida/blogg: http://scrapbypetraunne.wordpress.com

Korta fakta om dig: Jag är en skånsk tjej född 1976, som sedan 1996 bor i Östergötland. Jag blev kvar efter skolan pga min man och mitt jobb. Jag är mamma till tre tjejer, som är ständigt återkommande på mina scrapalster. Till yrket är jag fritidspedagog, ett yrke som jag känner ger mig utrymme för min kreativa sida. När jag inte scrappar, läser jag! Just nu ser jag fram emot den 6:e boken i serien om Grottbjörnens folk och då också en anleding att läsa om de fem första böckerna.

Vad/vem inspirerar dig? Jag inspireras väldigt mycket av skisser och av att bläddra i scraptidningar. Jag har svårt att finna inspiration i vardagen, men det händer. Bland annat har jag scrappat efter mönstret på en klänning en gång.

Hur länge har du scrappat: Sedan februari 2006.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Hmmm, vad svårt att bara nämna en.... Men om jag måste välja något blir det min bandsamling.

När scrappar du som allra bäst? När jag verkligen är igång, dvs när jag har möjlighet att skapa flera alster efter varandra. Då släpper alla dammar på något sätt så alstren efter nummer två tenderar att bli bästa (detta förekommer ju egentligen bara på träffar, så det är då jag är som bäst).

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Jag tvingar mig att scrappa! Låter det gå ett par veckor först. Eftersom jag har ett par uppdrag som gör att "folk" förlitar sig på att jag ska skapa, tar jag en uppgift och bara gör den, gärna med en skiss som förlaga så jag inte behöver tänka så mycket.


Petra har ritat en jättesnygg skiss!


Och så här har hon själv tolkat den:



Så här har tjejerna i teamet tolkat Petras skiss!

Lotta:


Jennie:


Charlotte:


Marja:


Linda:


Susanne:


Fia:


Hur tolkar du skissen?

Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag! Glöm inte att förminska din bild till max 500 pixlars bredd.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Fia ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0