Veckans skiss - vecka 2

Nu är vi tillbaka och laddade inför en härlig vår med massor av inspirerande skisser! Vi rivstartar med en superfin skiss från ett ansikte jag tror många känner igen; webmosterhelene!



Namn/nick: Helene Larsson/webmosterhelene

Hemsida/blogg: http://webmosterhelene.blogspot.com och
http://webmosterheleneskisser.blogspot.com

Korta fakta om dig: Foto- och scraptokig 3-barnsmamma. Ärofyllt uppdrag att vara mamma till både nästan vuxna barn och en liten "bebis" på 1 år. Jag älskar att fotografera och bildredigera, att scrappa är som att andas. Jag älskar att få ner känslor och minnen tillsammans med fotografier i mina album.

Vad/vem inspirerar dig? Oj, vad svårt. Det mesta inspirerar mig, det kan vara allt från fotografier, känslor och färger till materialet man skapar med. Just nu inspireras jag mycket av Åsa/badanka och en norsk scrappare som heter Vibeke. Det finns även några amerikanska scrappare som jobbar mycket med färg och mist som inspirerar mig massor!

Hur länge har du scrappat? Jag har scrappat sedan 2003

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Det måste vara papper och färger! Med det kommer man hur långt som helst inom scrappingen Smile

När scrappar du som allra bäst? Sent på kvällen då det är alldeles tyst och jag sitter här själv i min hörna.

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Jag hamnar sällan i scrapblockar och om jag gör det så pågår den oftast väldigt kort tid. Det jag brukar göra för att komma ur den är att shoppa nytt material Wink Annars surfar jag runt på bloggar, läser scraptidningar, fotograferar så jag har nya bilder, redigerar bilder och låter allt material bara vara om det behövs.





Hela härliga teamet har tolkat Helenes fina skiss!

Kate/K8an:


Linda/Gulligullan:


Sophia/Fialia:


Susanne H:


Cilla:


Karin:


Jennie/Simmat:


Anna/Annyt:


Vi hoppas du blir lika inspirerad som vi blev! Maila ditt bidrag till [email protected] senast nästa måndag. Glöm inte att förminska din bild till max 500x500 pixlar.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Linda

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej,på er!

Vilka fantastiska Lo,s ni gjort.Är stum av beundran.

Gäller denna skisstävling nu?

2010-01-12 @ 17:00:23
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Helene

Åh, vilka fantastiskt fina tolkningar ni gjort! Jag är hedrad!! Kram på er alla!

2010-01-14 @ 19:11:40
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0