Veckans skiss - vecka 17

Duktiga och inspirerande AnnaB står för skissen i denna sista vecka i april.


Namn/nick: Anna Björklund/AnnaB

Hemsida/blogg:
http://annab.blogg.se/

Korta fakta om dig: Jag är 33 år och bor i Strängnäs med min sambo Johan och våra barn Linus 7 år och Alva som snart blir 4 år. Jag har alltid älskat fina papper, pennor och pysselsaker och att upptäcka scrapbookingen var som att kliva in i en helt ny värld som var som gjord för mig. Jag har försökt mig på alla möjliga konstnärliga saker tidigare, som att fotografera, sy, måla och teckna och i scrapbookingen får man kombinera alla de här teknikerna och mer där till, på ett sätt som passar mig väldigt bra.

Vad/vem inspirerar dig? Jag suger åt mig inspiration från alla möjliga håll och kanter. Internet är fantastiskt och jag har alldeles för många bloggar som jag försöker hinna med att hålla koll på. Det är egentligen omöjligt att välja ut någon, men bland många andra så är Dina Wakley alltid vansinnigt inspirerande. (http://dinastamps.typepad.com/ponderings/)

Hur länge har du scrappat? Sedan 2003.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? De mönstrade papprena...! Eller är det fusk att välja dem? Det var ju där allting startade - med kärleken till papper. När det gäller verktyg och prylar så varierar favoriterna, men symaskinen ligger alltid väldigt bra till.

När scrappar du som allra bäst? På dagtid, när jag är utvilad och pigg. Tyvärr är det är ju inte så speciellt ofta som jag scrappar vid den tiden. Wink

Hur gör du för att komma ur en scrapblock?
Ibland kan jag vara så där riktigt sugen, men så funkar det bara inte. Hur jag än gör blir det fult och fel och inspirationen är någon helt annan stans trots att jag så gärna vill scrappa. Då brukar jag försöka tvinga mig att göra färdigt en layout ändå, eventuellt efter en skiss eller som en lift. På något sätt brukar själva scrappandet - även om jag inte blir nöjd med resultatet - sakta göra så att inspirationen vaknar till liv igen.




Annas egen tolkning:


Teamets tolkningar.

Sophia/Fialia:


Kate/K8an:


Linda/Gulligullan:


Susanne H:


Anna/Annyt:


Hur tolkar du skissen? Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag! Glöm inte att förminska din bild till max 500x500 pixlar.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Linda

Kommentarer
Postat av: AnnaB

Å så himla kul att se era underbara tolkningar av skissen! Tusen tack för att jag fick den stora äran vara med!

2010-04-27 @ 20:52:51
URL: http://annab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0