Veckans skiss - Vecka 12

Helena Påhlsson är en trogen "Veckans skissare" och idag är det hon som bjuder på en finfin skiss!



Namn/nick: Helena Påhlsson alias alfons10elias på div. forum

Hemsida/blogg: www.helenaspysselplace.blogspot.com

Korta fakta om dig: En scrappande mamma och fru på snart 40 år. Jag har två barn, Elias och Tilda och det mesta jag scrappar handlar om dem. Men ibland slinker jag själv med på ett foto eller två.

Vad/vem inspirerar dig? Jag inspireras mycket av skisser. Scrapidoler är många men just nu inspireras jag mycket av de franska scrapparna. Jag älskar färg och hittar spännande kombinationer överallt.

Hur länge har du scrappat?
Jag har scrappat i 5 år.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? hmmm skärmaskinen, edge scrapper och just nu distressdynor och mist.

När scrappar du som allra bäst? Tillsammans med andra på träff eller hemma när barnen sover. Eller en tidig helgmorgon

Hur gör du för att komma ur en scrapblock?
Det låter inte klokt men jag har aldrig haft någon direkt block. Jag har haft perioder där jag scrappar mindre men att gå på träff eller delta i någon utmaning hjälper alltid. Så klart är ett bra hjälpmedel att handla nytt!


Här har vi Helenas läckra skiss!

Helenas tolkning:


Och så teamets tolkningar såklart!

Fia:


Lotta:


Charlotte:


Susanne:


Marja:


Ann-Louise:


Linda:


Hur tolkar du skissen?

Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag! Glöm inte att förminska din bild till max 500 pixlars bredd.

Om du vill att vi ska länka ditt bidrag till din blogg kan du skriva din bloggadress i mailet du skickar till oss.

Happy scrapping!

/Linda


Kommentarer
Postat av: Karin

Wow, en riktigt härlig skiss och så många olika och inspirerande tolkningar ni gjort!

2011-03-22 @ 09:51:49
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: helena påhlsson

Wow vilka tolkningar ni gjort av skissen !!

2011-03-22 @ 16:23:01
URL: http://helenaspysselplace.blogspot.com
Postat av: Åza

Wow, vad mycket inspiration!

2011-03-24 @ 08:52:15
URL: http://eizescrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0