Veckans skiss - vecka 45

Äntligen tisdag och dags för en ny skiss. Idag är det käraste Babsan/Gunilla som ritat en skiss till oss.



Namn/nick: Gunilla, går på diverse forum under nicket Babsan74.

Hemsida/blogg: http://pysseloprat.blogspot.com

Korta fakta om dig: 35-årig pratglad norrlänning som hamnat i storsta’n där jag bor med make, dotter på 5 år och bonusdotter på 14 år. Har ett jobb inom försäkringsbranschen som jag trivs med men när en hemlig dröm om ett eget fik.

Vad/vem inspirerar dig? Inspirationen kommer från alla möjliga håll, tidningar, bloggar osv, men ska jag nämna två konkreta person så återkommer jag ofta till bloggens egen Gulligullan och till Sayurii. Även om mina egna layouter sällan bär nån likhet med deras så blir jag ofelbart sugen på att scrappa efter ett besök i deras bloggar.

Hur länge har du scrappat? Det som ”jag aldrig ska börja med” har jag nu pysslat med i 3,5 år.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan? Ta gärna alla mina QK alfan men rör inte min Dymo – den återkommer jag ständigt till. Sen har jag ofta tillfälliga, men intensiva, små kärlekshistorier med specifika dekorationer. Just nu är det pins som gäller.

När scrappar du som allra bäst? När man och barn somnat och jag inte har några ”måsten” alls som stör utan det är bara jag, skrivbordet och några fina skisser.

Hur gör du för att komma ur en scrapblock? Laddar med en bra skiss, kanske en utmaning av nåt slag, och en trave nya fina papper. Sen tvångsscrappar jag en LO (som oftast blir usel) för att få igång ”tänket” – då brukar det lösa sig.

Och så här snygg är hennes skiss:



Och så här har hon tolkat den:



Och så här har tjejerna i teamet tolkat skissen.

Vibeke:


Susanne H


Linda/Gulligullan:


Jennie/Simmat:


Anna/Annyt:


Hur tolkar du skissen? Visa oss! Maila ditt bidrag till [email protected] senast måndag. Glöm inte att förminska din bild till max 500x500 pixlar.

Happy scrapping!

Fia

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilka underbart snygga tolkningar!

2009-11-03 @ 20:22:51
URL: http://pysseloprat.blogspot.com
Postat av: Diana

Jättefin skiss Babsan, och så kul att du nämner mig! HEDRAD!

2009-11-04 @ 20:21:19
URL: http://sayurii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0