Veckans skiss - vecka 18

Är ni redo för en ny skiss? Den här veckan är det Anna/Ami som ritat skissen.



Namn/nick: Anna Andersson / Ami

Hemsida/blogg:
http://amispyssel.blogspot.com

Korta fakta om dig:
Jag bor i en villa i Piteå med sambo och våra två barn, Vidar 4,5 år och Viola 1,5 år.

Vad/vem inspirerar dig?
Det mest inspirerande är att sitta och skapa med andra bl.a. under våra månadsträffar här i Piteå. Om jag är själv vill jag gärna ha en utmaning att jobba utifrån, en given skiss är roligast.

Hur länge har du scrappat?
Jag började att scrappa lite smått för fyra år sedan då min son var några månader.

Nämn en scrappryl du inte kan leva utan?
Mönstrade papper, gärna Basic Grey. Om det inte räknas som en pryl så säger jag nog min QK Revolution med tillhörande alfabet.

När scrappar du som allra bäst?
När jag egentligen hade tänkt göra något annat, som tvätta. Då är det bra att scraprummet ligger nära tvättstugan.

Hur gör du för att komma ur en scrapblock?
Då plockar jag fram ett antal mönstrade papper & dekorationer, gärna ur samma serie eller ur ett färdigmatchat kit, ett foto och sedan så börjar jag att skära i papprena. I och med att det redan är matchat av någon annan så brukar det inte bli så tokigt. Annars så alternerar jag, gör ett kort när jag har scrapblock och tvärtom.


Här har vi Annas fina skiss....


...som hon själv tolkat så här:


Och till sist teamets tolkningar.

Kate/K8an


Susanne H:


Jennie/Simmat:


Cilla:


Anna/Annyt:


Nu hoppas jag ni blev sugna att också tolka skissen! Skicka in din tolkning till [email protected] senast nästa måndag så kanske det är din layout vi visar i bloggen nästa torsdag.

Happy scrapping!

/Linda

Kommentarer
Postat av: Annika Roos-Gäddnäs

har mailat in mitt bidrag som även finnsute på min blogg!!

2009-04-29 @ 08:39:10
URL: http://belindasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0